28 July 2013

PENDEDAHAN TUN DR MAHATHIR MENGGENAI UMNO


Ungkapan kata ini diluahkan oleh Mantan Perdana Menteri dan Mantan Presiden UMNO dalam satu sesi dialog bersama NGO KelabCheDet semalam (26/7/2013) di pejabat nya.

“Mereka akan sokong tanpa bersoal jawap lagi apa sahaja yang dilakukan oleh pemimpin UMNO walaupun yang dilakukan itu merosak kan parti” tambah nya.

“Ahli UMNO sudah tidak berkualiti lagi,apa tidak nya jika ramai orang yang berpendidikan tinggi dan berpelajaran dihalang masuk kedalam UMNO” kata nya.

“Jika ketua bahagian itu guru besar misal nya dia akan cuba halang orang yang kedudukan taraf dan pangkat yang lebih tinggi dari masuk menjadi ahli kedalam bahagian nya, jika orang itu guru biasa baru lah di luluskan, begitu seterus nya cik gu pula enggan orang yang lebih berpendidikan dari nya untuk masuk , lama lama yang ada orang yang tiada kualiti dan pendidikan, nak cari calon jadi menteri pun tak ada kerana yang sedia ada semua nya tidak berkelayakan”

“Orang orang  yang dihalang masuk ini akan kemudian nya masuk kedalam parti lawan dan bersaing dengan pemimpin UMNO ini, itu sebab nya retired general, pensyarah semua masuk kedalam parti lawan” ujar nya.

“Dulu waktu saya jadi Presiden  MT UMNO berdebat sampai pukul 4 pagi , isu Musa Hitam didebatkan malah mereka berhujah sehingga saya akur dan keputusan yang berpihak kepada Musa Hitam dengan kehendak Majlis mahu menghantar wakil memujuk Musa” 

“Kerosakan UMNO bermula dari waktu Pak Lah menjadi pemimpin UMNO, dan kemudian DS Najib gagal memperbetulkan nya malah keadaan bertambah buruk”.
“Akibat perpecahan perpecahan Melayu orang cina menjadi penentu kuasa malah kemungkinan kita akan dapat Perdana Menteri Melayu yang ikut telunjuk cina, ini sudah pun berlaku sekarang”.

“Lihat sahaja isu EC yang di serah kepada Parlimen, ini semua tanda tunduk kepada desakan kerana kedudukan kita tidak  begitu kuat begitu juga lah dengan ISA dan isu keselamatan, ini semua sebab pemimpin nak jaga hati lawan”

“DS Najib nak jadi “BRAND” dan juga cogan “1Malaysia” kerana di fikirkan nama UMNO sudah tidak bagus lagi”

1Malayisa tidak dijelaskan dengan betul,ia bermaksud lain pada pihak lain pada orang cina ia bermaksud semua sudah sama melayu dan cina, pada orang melayu ia bermaksud tiada lagi sekolah cina dan sebagai nya”

“Keadaan bertambah buruk dengan memiliki penasihat yang tidak faham politik dan sensitivity, tapi malang nya mereka lah yang didengar oleh pemimpin”

“Pemuda UMNO sekarang  tidak semacam dulu” ujar Tun, ini amat ketara kerana Pemuda UMNO ada agenda dan kepentingan sendiri dan bukan pemankin kepada penentu kuasa orang melayu. 

“Nak kira 700 undi pun makan masa 8 jam” kata nya lagi.

“Kita kini dalam keadaan yang cukup bahaya” jelas Tun Mahathir.

“Saya di datangi oleh pelbagai pihak dan pertubuhan melayu yang mengadu mereka tidak selesa dengan pentadbiran DS Najib , malah ada diantara nya  mencadang kan DS Najib di langgar”.

Tun Mahathir juga berkata banyak pihak yang berjumpa dengan nya merasa kan melayu tersisih kerana DS Najib terlalu tumpu mahu menarik perhatian pihak yang tidak menyokong nya terutama nya orang cina.Malah mereka ini sangat di layan dengan istemewa berbanding dengan orang Melayu yang menyokong nya.

Walaupun DS Najib naik atas tiket Melayu tapi amat malang dia masih menumpu kepada bukan melayu untuk di layan.
Tentu sekali pemimpin UMNO bukan jenis yang berkata benar kepada DS Najib akan keadaan dibawah kerana mereka seperti di kata bukan lagi ahli yang berkualiti selain hanya mahu mengampu dan memberi kabaran baik sahaja.

Tun Mahathir juga turut menyatakan bahawa apa yang kita ada harus berkongsi bersama mereka , tapi apa yang puak itu ada tidak pernah dikongsi bersama orang melayu.

Kini GLC dan beberapa perkara lain harus ada peruntukan untuk orang bukan melayu, sedang itu sahaja yang melayu ada.

“Ada kah sebarang kontrak orang cina akan serah kepada Melayu?” ujar Tun Mahathir. 
“orang melayu yang dapat tender dan kontrek akhir nya akan sub kepada bukan melayu juga tapi malang nya apa yang dapat kepada orang cina tidak pernah dapat kepada orang melayu.

Tun juga memberi contoh antara institiusi milik bukan orang melayu dan apa yang dibuka oleh orang melayu untuk bukan melayu sebagai contoh. 

“Orang Melayu undi Najib bukan kerana suka kepada nya, tapi kerana takut kepada Anwar dan Lim Kit Siang dan apa yang akan dibawa oleh kedua nya, lalu ketakutan mereka diterjemah kepada undi kepada UMNO dan DS Najib” kata Tun lagi. 

“BR1M akan menjadi masalah jika satu ketika nanti rakyat sudah terbiasa dengan pemberian sebegini, dan keadaan akan jadi buruk apa bila tidak lagi dapat memberi nya” kata Tun lagi. 

“Saya Ultra Malay tapi orang cina tahu dan kenal cara saya dan mereka undi saya, ada cara nya untuk memikat hati mereka, pendekatan DS Najib tidak betul dengan sentiasa menghulur kan wang, mereka akan ambil tetapi belum tentu mengundi” kata Tun. 

“Himpunan besar besaran tidak menentukan sokongan orang cina  ujar nya.

Akhir sekali Tun berkata “Saya akan terus bersuara untuk bumiputera dan melayu, jika mereka kata saya rasis Ya saya akan kata saya rasis”. 

Dalam sesi dailog ini nama nama tertentu dengan kedudukan tertentu juga disebut oleh Tun, tetapi kerana bertaraf “sulit” dan terlalu sensitive maka tidak perlu di perjelas kan di sini. 

KelabCheDet juga telah ditaklimat oleh Tun tentang hal hal keselamatan negara dan kedudukan politik individu UMNO serta pendapat nya berkenaan tokoh tokoh tertentu.

Pertemuan di akhiri dengan pesanan dan arahan tertentu yang mana pasti nya NGO seperti KCD akan berusha keras untuk merealisasikan nya demi kepentingan Alif Ba Ta.

Dipetik dari The Chulan

20 July 2013

APABILA MUSLIMAT PAS BERSUARA


Semuanya politik semuanya salah BN. Baca kenyataan dibawah terutama perengan no 7.


RESPON TERHADAP ISU PASANGAN KEKASIH HINA ISLAM

1. Ia adalah satu jenaka yg agak biadab terhadap ummat Islam dan Islam itu sendiri. Tidak wajar dilakukan dan pasangan ini wajib meminta maaf secara terbuka kepada seluruh ummat Islam. Mereka perlu disedarkan bahawa ianya melanggar sensitiviti agama dan mereka wajar dibimbing agar faham dan tidak berterusan melakukan kesilapan ini.

2. Walau bagamanapun...dlm bersempena bulan Ramadhan Al Mubarak yang sinonim sebagai bulan kasih sayang,bulan kemaafan dan keampunan, adalah wajar kita menangani dan mendepani isu-isu seumpama ini dengan jujur, hikmah dalam berdakwah hatta bersifat pemaaf. Jgn bakar kemarahan kita dan menidakkan kemaafan walaupun yg mlakukn kesalahan adalah daripada mereka yang bukan beragama Islam. Seerah perjuangn Nabi SAW banyak menunjukkan suri teladan tika berhadapan situasi seperti ini. Ia perlu dihadapi secara dakwah, bukannya hukuman kejian kutukan dan celaan. Biasalah mereka tidak atau kurang faham. Maka tugas kita dakwahlah sehingga mereka faham dan berubah.

3. Adalah tidak wajar bila ada pihak yg dilihat sengaja menghangatkan isu ini dan menaikkan kemarahan ummat Islam secara tidak bertanggungjawab. Terus mengapi-apikan semangat permusuhan dan ketegangan agama dan kaum hanya kerana tindakan seorg dua orang bukan Islam yg tidak sensitif dan kurang bijak adalah satu tindakn tidak bertanggungjawab dan merendahkan diri kita sendiri sebagai orang mukmin yang bijak dan pemaaf. Hatta merendahkan kemuliaan bulan kemaafan dan keampunan ini.

4. Jangan lepaskn peluang kita berdakwah terhadap orang bukan Islam hanya kerana kesombongan kita atas keIslaman kita lantas semudahnya memandang orang lain sebagai rendah. Islam bukan agama yg sombong. Islam itu rahmat kpd sekalian alam.

5. Justeru, semua pihak harus menghentikan polemik kebencian ini. Pasangan yang bersalah juga wajib segera sedar insaf dan memohon maaf.

6. Saya juga secara jelas melihat betapa isu ini telah diambil kesempatan oleh pihak-pihak tertentu sebagai satu cara untuk menang dlm PRK N01 Kuala Besut. Menakut-nakutkan ummat Islam dengan kemenangan PAS dan Pakatan Rakyat. Seterusnya menjadikan sbg faktor utama melegitimasikn pindaan terhadap Akta Multimedia yang hakikatnya bertujuan menyekat kebebasan rakyat daripada mendapat maklumat daripada sumber lain selain daripada media milik proksi umno bn.

7. Ia adalah suatu tindakan yang sangat berniat jahat dan dilakukan secara terancang fasa demi fasa. Rakyat mesti menolak propaganda n modus operandi yang jahat ini dgn berhenti daripada menjadi mangsa adu domba dan fitnah jahat regim diktator BN. Enough is enough to BN!

Aiman Athirah Al Jundi
Ketua Penerangan
Dewan Muslimat PAS Pusat
** Jahat sungguh BN sehingga diiktiraf diktaktor, dasar otak dah tidak mampu nak berfikir dengan waras. Memang banggang bila Muslimat PAS bersuara. Dulu semasa kes eli kangkang pun disalahkan BN, sekarang pun disalahkan BN jugak.

Kesalahan BN yang paling besar adalah menggagalkan usaha nuar juburi untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia selepas PRU13 lepas ( dalam hati bang nuar juburi la yer ).

Laikalilah yer...

18 July 2013

PATUT LA PDRM DAH TIADA TARING


Patut lah semenjak ini kebelakanggan ini ramai penjenayah terlepas dari didakwa dan ramai pula yang disoal siasat dan dilepaskan dengan jaminan polis. Rupanya polis dah kehilangan taring. Taringnya telah dicabut oleh menteri KDN yang lepas dengan memansuhkan Ordinan Darurat.

Apabila Menteri KDN baru iaitu Zahid Hamidi memberi penjelasan, baru aku faham yang Ordinan Darurat itu bukan hanya semata untuk waktu darurat, rupanya bersangkut paut dengan penahanan penjenayah.

Untuk keterangan lanjut boleh ke BLOG MIK dan PISAU NET


Apala nasib ATM dapat Menteri Pertahanan baru.. Nasib badan..

16 July 2013

ISU PENGHINAAN CINA TERHADAP MELAYU DAN AGAMA ISLAM



1.Admin terpanggil disini tentang isu penghinaan yang dilakukan oleh rata-rata kaum Cina terhadap Agama Islam baru-baru ini. Melihat pada sejarah, sejak merdeka dari tahun 1957, kesemua bangsa di Malaysia telah duduk bersama dan kenal akan budaya dan agama bagi setiap kaum di Malaysia yang mengamalkannya.

2.Jika dilihat dari sejarah pemerintahan Dr.Mahathir, tahun 1981 - 2003, jarang sekali kita dengar kaum Cina mempersenda mahupun mempermainkan sensitiviti agama Islam pada waktu itu. Keamanan kerjasama oleh kaum Cina pada masa itu memang tidak dinafikan atas dasar hormat terhadap bangsa Melayu, meskipun ada segilintir kaum Cina yang mempraktikkan perkauman tetapi ianya dibuat secara rahsia dan tidak terbuka.

3.Kehormatan orang Cina dengan tidak pernah mempermainkan isu senstiviti agama pada zaman Dr.Mahathir adalah mungkin atas dua sebab iaitu pertama Akta ISA dan kedua nilai budaya hormat dari orang Cina terhadap Melayu adalah tinggi dan ideologi komunis yang pernah ada pada jiwa mereka kian luntur.

4.Memang pada masa dahulu, kaum Cina pernah hormat pada Melayu dan Agama Islam. Ini kerana dapat dibukti oleh admin sendiri bahawa pada satu ketika dahulu di zaman pemerintahan Dr.Mahathir, admin berjalan kaki untuk pulang ke rumah dan pada masa itu adalah bulan puasa. Sedang admin berjalan pulang, admin terlihat seorang pasangan kaum Cina didalam kereta yang sedang meneguk air ketika itu. Dan apabila pasangan kaum Cina ini perasan akan kelibat admin diluar yang sedang berjalan kaki, pasangan kaum Cina itu, lekas-lekas menyorokkan air ditangan mereka, dan mengangkat tangan sebagai tanda hormat atau mohon maaf kepada admin. Jadi ini adalah satu bukti dan pengiktirafan terhadap sesetengah kaum Cina pada waktu dulu.

5.Masa kian berlalu, dan Malaysia terus bergerak maju. Pelbagai ideologi, pola pemikiran dan methodologi yang disebar dengan penuh meluas di tanah melayu yang tercinta ini. Antara ideologi yang paling kuat dan nyata yang dapat diserap disetiap minda rakyat Malaysia baik kaum Melayu atau Cina adalah:
A.Ideologi demokrasi
B.Ideologi liberalisasi.

Dari dua ideologi inilah yang telah melahirkan satu penakrifan baru terhadap definisi perkataan "Hak" dan "Kebebasan".

6.Apabila ideologi demokrasi dan liberalisasi telah berkembang di setiap pelusuk tanah Melayu, mulai kedengaran pula pelbagai slogan yang dilaungkan serta dibincangkan seperti:
A.Hak kebebasan bersuara
B.Hak sama rata
C.Hak rakyat.

7.Ketiga-tiga slogan hak ini telah memainkan peranan dan sentimen yang tinggi pada kaum Cina khususnya. Dan atas slogan Hak kebebasan bersuara, Hak sama rata dan Hak rakyat yang dibawa oleh ideologi demokrasi dan liberalisasi, akhirnya ia telah mengembalikan sifat semulajadi kaum Cina seperti dahulu kembali menjadi sebuah kaum Komunis Moden. Kaum Cina pada masa kini tidak lagi menggunkan kekerasan seperti membunuh dan menembak, tetapi mereka menggunakan kaedah tindasan melalui setiap kuasa yang mereka ada. Tidak kiralah apa jua kuasa seperti:

A.Jika ada kaum Cina berjawatan HR didalam syarikat, maka secara automatiknya, mereka mengenakan syarat wajib bagi Bahasa Mandarin sebagai keutamaan untuk setiap orang Melayu yang meminta jawatan itu.

B.Jika ada produk hasil usahawan melayu yang mahu memasuki pasaran, mereka akan cuba sedaya upaya untuk menghancurkan dengan mengutamakan dan mengajak kaum Melayu yang mahu membeli untuk membeli barangan yang disyorkan oleh mereka.

C.Dengan kuasa duit yang mereka ada, kaum Cina lah adalah kaum pertama yang secara meluas memulakan langkah rasuah di tanah Melayu ini.

Jadi ini secara tak sedar akhirnya telah membawa kepada satu penekanan terhadap kerajaan daripada kaum Cina untuk strategi mereka yang lebih besar iaitu membubarkan Akta ISA.

8.Apabila Akta ISA dimansuhkan, parti DAP telah memainkan peranan mereka dengan menyebarkan dakwah yang memainkan sentimen yang tinggi terhadap kaum Melayu seperti memberitahu hak kaum Cina tertindas, mengapa perlu ada jurang seperti Bumiputera dan non-bumiputera, kenapa perlu ada keistimewaan orang melayu sedangkan kaum Cina yang meningkatkan ekonomi dan banyak lagi.

9.Dakwah ini sangat berhasil oleh kerana kaum Cina kerana kaum Cina sememangnya adalah sebuah kaum yang:
A.Materialistik
B.kurang nilai belas kasihan
C.sentiasa mengharapkan balasan
D.suka menyimpan dendam

10.Selepas Akta ISA dimansuhkan, ketua tertinggi dan ahli ahli DAP telah menjadi peneraju utama dalam menghina Melayu, Agama Islam, Sultan dan hak bumiputera. Akhirnya idelogi demokrasi dan liberalisasi yang dicampur bersama idelogi asal mereka iaitu sebagai komunis telah membuatkan mereka menjadi sangat lantang dan boleh berkata apa sahaja dengan mempergunakan alasan "Hak Kebebasan Bersuara"

11.Ramai orang melayu yang tidak percaya tentang kaum Cina di Malaysia ini akan menjadi pengkhianat terhadap Sultan sehingga tidak memikirkan perasaan kaum asal di tanah ini iaitu Melayu. Kemelut ini telah sampai kemuncaknya pada PRU13 yang berjaya membuka mata kaum Melayu bahawa 97% populasi kesuluruhan kaum Cina di Malaysia ini telah bersatu untuk memihak kepada DAP yang mahu membubarkan hak Melayu, Sultan dan agama Islam sebagai agama Persekutuan.

12.Untuk mengatasi masalah penindasan dan penhinaan yang dilakukan oleh kaum Cina ini. Kerajaan dan semua pemimpin didalam kabinet Malaysia perlu menghentikan sikap neutral mereka yang kononya memberi peluang dan ruang supaya kaum Cina akan berubah dan boleh bekerjasama dengan Melayu. Ini sama sekali tidak akan membantu untuk melawan ideologi komunis moden masa kini.

13.Pemimpin yang ada didalam kerajaan perlulah mengenepikan segala wang dan rasuah yang disuap oleh kaum cina untuk menjaga mereka dan perlulah menjadi seorang yang sayang kepada bangsanya seperti Dr.Mahathir, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Zulkifli Noordin dan beberapa tokoh Ultra-Melayu yang lain.

14.Secara asasnya melayu bukanlah seorang yang bersikap perkauman, tetapi mereka adalah satu bangsa yang tahu akan sopan santun, yang tahu mengenang budi, dan tahu bersyukur. Cuma satu kelemahan Melayu ini adalah mereka mudah lupa. Lupa pada asal-usulnya, lupa apabila senang, lupa dari setiap segi.

15.Kelemahan kempimpinan Dato Seri Najib telah disuarakan dari segenap melayu yang masih menyokong dan mengundi UMNO, ramai ahli UMNO masih sayang, taat setia dan bersyukur terhadap beberapa langkah Dato Seri Najib dalam memimpin Melayu. Tetapi kebanyakan diantara kami merasakan ianya tidak cukup kerana kurangnya sifat kekerasan dan berani dalam mengambil tindakan.

16.Kita tidak boleh menyalah Dato Seri Najib semata-mata, kerana dia telah menempuh banyak kesusahan baik dari dalam dan luar yang mahu melihatnya jatuh. Ramai yang rapat diantara Dato Seri Najib yang hanya mengipas dan hanya memuji kesemua tindakan dia. Sikap beliau yang sentiasa mengambil kira pendapat semua pihak, cadangan orang lain dan sikap toleransi nya yang sangat tinggi akhirnya sedikit telah memberi impak besar untuk kaum Cina mengambil kesempatan. Dato Seri Najib adalah orang yang baik dan berjaya membuat beberapa perubahan, tetapi untuk melawan situasi yang berlaku didalam tanah Melayu ini, kami sangat memerlukan tonggak pemimpin yang betul-betul mempunyai semangat Melayu atau Ultra-Melayu yang tinggi bagi menjamin masa depan anak cucu kami dari penindasan komunis moden masa kini.
 SUMBER FB BOIKOT BARANGAN CINA DAP

CARA NAK ATASI MASAALAH AYAM


Ini caranya selesaikan masalah harga ayam sejak 1993 ini. Hari ini, 15 Julai 2013 harga ayam daging bulat dengan (taik@isi perut dalam perut) dengan kaki dan kepala ialah RM8.00. Ayam daging bersih tanpa kepala,kaki, bersih dalamnya (hati dan hempedal) ialah RM9.00-RM10.00. 

Apa penyelesaiannya:

1. Jangka pendek, bolehle kempen berikan permit kepada 32 syarikat atau kepada 60 buah syarikat untuk import ayam. Persoalan seterusnya, tahap HALALAN TOYYIBAN ayam-ayam import. Tahap kesihatan ayam import ini, sebagainya?

Untuk jangka sederhana dan panjang:

1. Felda Poultry Farm mesti diwujudkan di semua wilayah yang besar dan utama. Secara langsung dengan program contract farming & vendor farming melalui FELDA, boleh ternak sebanyak 10 juta ekor ayam di satu wilayah. Dengan adanya 9 wilayah, maka, ayam pedaging keluaran FELDA sebanyak 90 juta ekor dapat dihasilkan.

2. TH Poultry Farm boleh diwujudkan. TH melalui TAHA punya aset hartanah yang berlambak. Minta daripada semua Negeri Beraja untuk wujudkan Kluster Usahawan Siswa Ayam secara raksasa. Bina 1000 orang Usahawan Ayam Siswa, yang setiapnya menjadi Induk Ternak (Tauke Chicken Farm) kepada 1 juta ekor ayam.

3. MARA boleh wujudkan MELAYU CHICKS FARM, dengan sasaran sebanyak 100 juta ekor.

4. Semua Perbadanan Kemajuan Ekonomi Negeri menjadikan Program Central Chicken Farming secara vendor-groom big yang mensasar kepada pembentukan 1000 orang usahawan ayam pedaging, yang masing-masing menternak sebanyak 100,000 ekor.

5. KIMMA (Kongres India Muslim Malaysia) menjadikan ladang ternakan ayam sebagai projek ekonomi terbesar, yang akan menjadi pembekal paling konsisten kepada senario kartel baru. KIMMA pun khabarnya Ahli Bersekutu UMNO.
Semua program ini khas untuk orang Melayu semata-mata. Semua jaringan nilai bekalan ayam daripada penghasilan anak ayam-makanan ayam-sebagainya MESTI dalam kawalan MELAYU.
Harga ayam di pasaran akan jatuh ke RM5.00 sekilo pada 2015 (dengan syarat program ini dimulakan pada 31 Ogos 2013). Maka, ayam pedaging ternakan Melayu Islam ini mesti dikordinasi dengan baik oleh MoA, KPDNKK, HDC untuk pasaran Negara-negara Timur Tengah dan Arab. Pasaran makanan berasaskan Ayam amat besar di luar. Maka, pasukan penternak yang terbina ini MESTI menjadi sebahagian daripada statistik pengeksport bekalan ayam daging mentah ke Negara-negara Eropah, Islam dan sebagainya. Nilai pasaran 2013 ialah USD 40 billion setahun.

Kelapa sawit dan kenaf boleh diproses menjadi dedak terbaik kepada ayam. Banyak jenis dedak ayam boleh dicipta. Teknologi ternakan ayam ada 4 teknik. Kaedah reban tradisional. Kaedah 100% hawa dingin. Kaedah semi automasi. Kaedah 100% automasi dengan 3 tingkat.

Ladang ternakan ayam terbaik masih belum ada di Malaysia. Iaitu reban ayam moden-siap dengan audio seperti ternakan lembu Kobe-sistem pembungan najis-sistem makanan terbaik-sistem sembelihan bukan/separa mekanikal. Sistem sembelihan ayam mekanikal 100% masih diragui "taraf" HALAL ayam ini.

Ayam ini dimakan oleh semua rakyat Malaysia. Bohong kalau dikatakan ayam ini tiada kartel. Masa Tahun Baru Cina berapa harga ayam sekilo? Apasal boleh tak melambung-lambung sampai pecah siling harga kawalan Kerajaan Persekutuan Malaysia? Bila Ramadhan dan Raya 1 Syawal maka harga akan melompat paling tidak RM1.00-RM1.50, yang begitu sekali ganasnya. Bila musim cuti sekolah, sebab ramai orang buat kenduri kahwin, akan jejak harga siling tak turun-turun, sehingga selesai cuti sekolah.

Trend manipulasi harga ini bukan perkara BARU. Jawapan budak tadika, seperti "jangan makan ayam, banyak lagi yang boleh makan sebagai pengganti1", "boikot makan ayam", ini semua alasan-alasan BANGANG. Siapa yang mampu boikot, sebutkan mana tempat tak beli ayam sebagai bahan utama/bahan tambahan/bahan sampingan dalam masakan sebagainya.

Sebutkan masa mana dalam majlis Jamuan Berbuka Puasa rumah PM, TPM, MB, KM sesiapa sahaja "boikot makan AYAM"! Mesti ayam sebagai sebahagian daripada MENU UTAMA HIDANGAN. Sudahlah ini alasan bebudak lopong boleh la...bongkar lah lobai, kito belum selesai urusan SOLUSI MAKANAN AYAM DAGING HALAL untuk ummat.

Ramai orang ambil enteng perihal ini. Malulah sikit, dah memerintah 56 tahun, tapi bab makanan rugi-bahan utama masih "mengemis". Takko dibacokan olen Pendeta Za'aba bahawa Kita Miskin Ilmu, Miskin Hayat dan Roh. Atau tak pernah ambil peduli siapa Zainal Abidin Ahmad.

Strategi penternak Cina bila tahu Melayu boikot besar-besarkan. Maka, berikan racun dalam makanan ayam. Jadi ayam di reban mampus habis. Boleh juga, dibuatkan kubur gergasi kemudian ditolak semua ayam ke dalam, disimbah petrol dan dibakar, lepas mampus semua di kambus. Boleh juga, dikerah rumah hasilan anak ayam supaya hentikan pengeluaran selama 1 minggu. Dengan hentikan pengeluaran anak ayam selama 1 minggu, maka, penawaran ayam daging hidup di pasaran akan berkurang sebanyak 25%. Banyak kaedah untuk penternak Cina "urus harga ayam" untuk naik gila babi atau turunkan sehingga mereka tidak langsung rugi. Ayam ladang siapa yang keluar dari Malaysia ke Singapura? Ayam ladang siapa yang menjadi transit ayam-ayam hidup atau sejuk beku dari Thailand? Pedulikanlah kerana semua ini hanyalah cerita Pak Sedaro. Takdo kono mengono dengan den. Tapi inilah ilmu berhargo Pak Sedaro selama 30 tahun bergelumang dengan tahi ayam hingga tuo bangko. Bisnes ayam tak perlu ado PhD, tak perlu Dato', Dato' Seri, Tan Sri atau Tun. Tapi untuk menipu pegawai Melayu, aristokrat Melayu, Birokrat Melayu, political animal Melayu perlu ada PhD sebagainya. Sedih-simpati-empati. Mudah-mudahan Allah buka pintu rahman dan rahimnya kepada orang Melayu.

Kita kena ingat Ayam ialah Menu Utama. Daging Lembu, Daging Kerbau dan Daging Kambing ialah pilihan-pilihan yang ramai memilih dalam menu mereka atas pelbagai sebab.
Persoalan pundaknya apakah pegawai MOA dan KPDNKK yang bangang? atau Pengurusan Tertinggi dan Anggota Pentadbiran Kementerian-kementerian ini yang BANGANG?
Kenapalah hidup dalam tanahair sendiri, menjadi DAYUS dan BACUL kepada kehebatan Bangsa Malayuwiyah yang sohor dan terhormat. Berani Transformasi. Ayuh Transformasi Usahawan Ayam Melayu Terbesar menjelang 1 April 2014.

Inilah Fisabilillah Umat Melayu.
Diambil Dari PANEH MIANG

09 July 2013

SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN 1434H


Kepada umat islam di Malaysia, jangan lupa juga kempen kita. Utamakan barangan melayu bumiputera islam. Diharap bermula pada bulan Ramadan ini membawa perubahan besar terhadap ekonomi peniaga, pengusaha dan penggilang melayu.

*.ABCD.BBCD.BCL.*