bis

bis

penguna bijak

penguna bijak

05 August 2011

BERBUKA DI GEREJA..


Apakebende la si Khalid nie jadi MB Selangor, duk kalut minta maaf kat pastor gereja kerana 'diserbu' oleh JAIS dan Polis gara-gara ada orang islam berbuka di sana. Dh memang terang la salah, gereja tu tempat ibadat orang kristian, yang sibuk nak berbuka kat sna wat apa ?.

Menurut DARUL EHSAN TODAY majlis tersebut diadakan pada pukul 2200hrs, berbuka apa jadahnya pada waktu tersebut ?. Ke siap wat terawih kat gereja ?. Kat surau dan masjid yang banyak dah tentu ada buat solat terawih dan dah tentu ada moreh, melantak je la kt sana yang gatal pungkok nak jugak gi ke gereja wat pe.

Memang kuar ajar betul, di bulan yang mulia ini diadakan majlis sedemikian rupa, ini bukan majlis berbuka tapi majlis percubaan untuk memurtadkan orang islam.

Daniel Ho dalam satu kenyataan akhbar berkata majlis makan malam yang diadakan dalam semangat 1Malaysia oleh Harapan Komuniti, sebuah NGO yang mempunyai kenalan rapat dengan Khalid Samad MP Shah Alam yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor memaklumkan majlis berbuka puasa di gereja malam semalam setujuan daripada Menteri Besar Selangot.

Paderi Daniel Ho mengutuk keras tindakan JAIS menyerbu majlis yang telah direstui oleh pemimpin Negeri.
 
Kalau dah nama semangat 1Malaysia, kena la prihatan kepada pengunjung orang islam, buat la ditempat yang terbuka. Kalau nak buat di gereja jemput la penganut kristian saja tak perlu la jemput orang islam sekali. Jangan nak menipu la, cakap je korang wat majlis memurtadkan orang islam, tapi bila dah kantol pandai la korang spin balik.

No comments:

Post a Comment