bis

bis

penguna bijak

penguna bijak

16 July 2013

ISU PENGHINAAN CINA TERHADAP MELAYU DAN AGAMA ISLAM



1.Admin terpanggil disini tentang isu penghinaan yang dilakukan oleh rata-rata kaum Cina terhadap Agama Islam baru-baru ini. Melihat pada sejarah, sejak merdeka dari tahun 1957, kesemua bangsa di Malaysia telah duduk bersama dan kenal akan budaya dan agama bagi setiap kaum di Malaysia yang mengamalkannya.

2.Jika dilihat dari sejarah pemerintahan Dr.Mahathir, tahun 1981 - 2003, jarang sekali kita dengar kaum Cina mempersenda mahupun mempermainkan sensitiviti agama Islam pada waktu itu. Keamanan kerjasama oleh kaum Cina pada masa itu memang tidak dinafikan atas dasar hormat terhadap bangsa Melayu, meskipun ada segilintir kaum Cina yang mempraktikkan perkauman tetapi ianya dibuat secara rahsia dan tidak terbuka.

3.Kehormatan orang Cina dengan tidak pernah mempermainkan isu senstiviti agama pada zaman Dr.Mahathir adalah mungkin atas dua sebab iaitu pertama Akta ISA dan kedua nilai budaya hormat dari orang Cina terhadap Melayu adalah tinggi dan ideologi komunis yang pernah ada pada jiwa mereka kian luntur.

4.Memang pada masa dahulu, kaum Cina pernah hormat pada Melayu dan Agama Islam. Ini kerana dapat dibukti oleh admin sendiri bahawa pada satu ketika dahulu di zaman pemerintahan Dr.Mahathir, admin berjalan kaki untuk pulang ke rumah dan pada masa itu adalah bulan puasa. Sedang admin berjalan pulang, admin terlihat seorang pasangan kaum Cina didalam kereta yang sedang meneguk air ketika itu. Dan apabila pasangan kaum Cina ini perasan akan kelibat admin diluar yang sedang berjalan kaki, pasangan kaum Cina itu, lekas-lekas menyorokkan air ditangan mereka, dan mengangkat tangan sebagai tanda hormat atau mohon maaf kepada admin. Jadi ini adalah satu bukti dan pengiktirafan terhadap sesetengah kaum Cina pada waktu dulu.

5.Masa kian berlalu, dan Malaysia terus bergerak maju. Pelbagai ideologi, pola pemikiran dan methodologi yang disebar dengan penuh meluas di tanah melayu yang tercinta ini. Antara ideologi yang paling kuat dan nyata yang dapat diserap disetiap minda rakyat Malaysia baik kaum Melayu atau Cina adalah:
A.Ideologi demokrasi
B.Ideologi liberalisasi.

Dari dua ideologi inilah yang telah melahirkan satu penakrifan baru terhadap definisi perkataan "Hak" dan "Kebebasan".

6.Apabila ideologi demokrasi dan liberalisasi telah berkembang di setiap pelusuk tanah Melayu, mulai kedengaran pula pelbagai slogan yang dilaungkan serta dibincangkan seperti:
A.Hak kebebasan bersuara
B.Hak sama rata
C.Hak rakyat.

7.Ketiga-tiga slogan hak ini telah memainkan peranan dan sentimen yang tinggi pada kaum Cina khususnya. Dan atas slogan Hak kebebasan bersuara, Hak sama rata dan Hak rakyat yang dibawa oleh ideologi demokrasi dan liberalisasi, akhirnya ia telah mengembalikan sifat semulajadi kaum Cina seperti dahulu kembali menjadi sebuah kaum Komunis Moden. Kaum Cina pada masa kini tidak lagi menggunkan kekerasan seperti membunuh dan menembak, tetapi mereka menggunakan kaedah tindasan melalui setiap kuasa yang mereka ada. Tidak kiralah apa jua kuasa seperti:

A.Jika ada kaum Cina berjawatan HR didalam syarikat, maka secara automatiknya, mereka mengenakan syarat wajib bagi Bahasa Mandarin sebagai keutamaan untuk setiap orang Melayu yang meminta jawatan itu.

B.Jika ada produk hasil usahawan melayu yang mahu memasuki pasaran, mereka akan cuba sedaya upaya untuk menghancurkan dengan mengutamakan dan mengajak kaum Melayu yang mahu membeli untuk membeli barangan yang disyorkan oleh mereka.

C.Dengan kuasa duit yang mereka ada, kaum Cina lah adalah kaum pertama yang secara meluas memulakan langkah rasuah di tanah Melayu ini.

Jadi ini secara tak sedar akhirnya telah membawa kepada satu penekanan terhadap kerajaan daripada kaum Cina untuk strategi mereka yang lebih besar iaitu membubarkan Akta ISA.

8.Apabila Akta ISA dimansuhkan, parti DAP telah memainkan peranan mereka dengan menyebarkan dakwah yang memainkan sentimen yang tinggi terhadap kaum Melayu seperti memberitahu hak kaum Cina tertindas, mengapa perlu ada jurang seperti Bumiputera dan non-bumiputera, kenapa perlu ada keistimewaan orang melayu sedangkan kaum Cina yang meningkatkan ekonomi dan banyak lagi.

9.Dakwah ini sangat berhasil oleh kerana kaum Cina kerana kaum Cina sememangnya adalah sebuah kaum yang:
A.Materialistik
B.kurang nilai belas kasihan
C.sentiasa mengharapkan balasan
D.suka menyimpan dendam

10.Selepas Akta ISA dimansuhkan, ketua tertinggi dan ahli ahli DAP telah menjadi peneraju utama dalam menghina Melayu, Agama Islam, Sultan dan hak bumiputera. Akhirnya idelogi demokrasi dan liberalisasi yang dicampur bersama idelogi asal mereka iaitu sebagai komunis telah membuatkan mereka menjadi sangat lantang dan boleh berkata apa sahaja dengan mempergunakan alasan "Hak Kebebasan Bersuara"

11.Ramai orang melayu yang tidak percaya tentang kaum Cina di Malaysia ini akan menjadi pengkhianat terhadap Sultan sehingga tidak memikirkan perasaan kaum asal di tanah ini iaitu Melayu. Kemelut ini telah sampai kemuncaknya pada PRU13 yang berjaya membuka mata kaum Melayu bahawa 97% populasi kesuluruhan kaum Cina di Malaysia ini telah bersatu untuk memihak kepada DAP yang mahu membubarkan hak Melayu, Sultan dan agama Islam sebagai agama Persekutuan.

12.Untuk mengatasi masalah penindasan dan penhinaan yang dilakukan oleh kaum Cina ini. Kerajaan dan semua pemimpin didalam kabinet Malaysia perlu menghentikan sikap neutral mereka yang kononya memberi peluang dan ruang supaya kaum Cina akan berubah dan boleh bekerjasama dengan Melayu. Ini sama sekali tidak akan membantu untuk melawan ideologi komunis moden masa kini.

13.Pemimpin yang ada didalam kerajaan perlulah mengenepikan segala wang dan rasuah yang disuap oleh kaum cina untuk menjaga mereka dan perlulah menjadi seorang yang sayang kepada bangsanya seperti Dr.Mahathir, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Zulkifli Noordin dan beberapa tokoh Ultra-Melayu yang lain.

14.Secara asasnya melayu bukanlah seorang yang bersikap perkauman, tetapi mereka adalah satu bangsa yang tahu akan sopan santun, yang tahu mengenang budi, dan tahu bersyukur. Cuma satu kelemahan Melayu ini adalah mereka mudah lupa. Lupa pada asal-usulnya, lupa apabila senang, lupa dari setiap segi.

15.Kelemahan kempimpinan Dato Seri Najib telah disuarakan dari segenap melayu yang masih menyokong dan mengundi UMNO, ramai ahli UMNO masih sayang, taat setia dan bersyukur terhadap beberapa langkah Dato Seri Najib dalam memimpin Melayu. Tetapi kebanyakan diantara kami merasakan ianya tidak cukup kerana kurangnya sifat kekerasan dan berani dalam mengambil tindakan.

16.Kita tidak boleh menyalah Dato Seri Najib semata-mata, kerana dia telah menempuh banyak kesusahan baik dari dalam dan luar yang mahu melihatnya jatuh. Ramai yang rapat diantara Dato Seri Najib yang hanya mengipas dan hanya memuji kesemua tindakan dia. Sikap beliau yang sentiasa mengambil kira pendapat semua pihak, cadangan orang lain dan sikap toleransi nya yang sangat tinggi akhirnya sedikit telah memberi impak besar untuk kaum Cina mengambil kesempatan. Dato Seri Najib adalah orang yang baik dan berjaya membuat beberapa perubahan, tetapi untuk melawan situasi yang berlaku didalam tanah Melayu ini, kami sangat memerlukan tonggak pemimpin yang betul-betul mempunyai semangat Melayu atau Ultra-Melayu yang tinggi bagi menjamin masa depan anak cucu kami dari penindasan komunis moden masa kini.
 SUMBER FB BOIKOT BARANGAN CINA DAP

1 comment:

  1. Assalam Bro

    Sokong sangat... dulu aku sekolah pun campur dgn budak cina dan india... ok aje... Masalahnya bila sekolah dah diasingkan itu yang jadi sikap perkauman tu... Kalau pemimpin yang ada dah tak mahu membela nasib bangsanya sendiri baik dia undur diri secara hormat sebelum dijatuhkan secara hina... Ini bukan pasanl hal Najib aje... Ini termasuk semua menteri yang cakap tak ada anu... dengan bangsa sendiri tunjuk lagak tapi dengan bangsa pendatang anu termasuk kedalam... sunat ke tak tu????

    ReplyDelete