bis

bis

penguna bijak

penguna bijak

25 November 2014

MAHUKAH NAJIB BERUNDUR ???.

Wayang cina terangan.

Kerana jika suami Rosmah itu terus berada di takhta Presiden UMNO dan PM, selepas ini kerajaan akan:

1) HAPUSKAN AKTA HASUTAN kerana kerajaan Najib telah berjanji kepada golongan liberal sama ada di dalam atau di luar UMNO.

2) TANDATANGANI TPPA kerana hingga setakat ini pentadbiran Najib hanya membicarakan hal-hal positif saja mengenai jerat ekonomi dari USA itu.

3) SJKC TERUS DIPERKASAKAN kerana itu juga janji Najib kepada MCA.

4) BR1M AKAN DITERUSKAN walaupun terpaksa cekau duit cukai rakyat untuk diberi secara kurang terkawal dan kurang tepat kepada kelompok sasaran, bahkan ianya secara jangka pendek sahaja.

5) IMEJ SERTA KELAKUAN ROSMAH akan terus menjadi bahan modal bukan hanya pembangkang malah Melayu-Islam yang mendukung UMNO sendiri.

6) GOLONGAN LIBERAL dalam UMNO akan terus bermaharajalela terutama dalam kepimpinan sayap Pemuda UMNO kerana Najib tidak berhaluan kanan serta sering tekankan konsep kesederhanaan tafsiran para penasihatnya.

7) PUNAHSIHAT-PUNAHSIHAT NAJIB terus mempengaruhi keputusan kerajaan terutama dalam isu yang melibatkan kepentingan Melayu-Islam-Bumiputera dalam ekonomi serta sosial yang makin terancam dengan KETERBUKAAN kepada pihak asing.

8) SLOGAN 1 MALAYSIA akan terus menjadi duri dalam daging serta modal untuk golongan minoriti menuntut hak kesama-rataan yang akhirnya melanggar PERLEMBAGAAN NEGARA.

9) GAYA UCAPAN NAJIB dengan "irama" nadanya akan terus menghantui telinga-telinga kita yang mendengarnya. And frankly, it is SUCKS!

Diambil dari FB PAS & UMNO Bersatu.

 Komen saya pula..

1) Hapuskan Akta Hasutan. Najib sering berkata mendengar denyut nadi rakyat. Majoriti rakyat TIDAK MAHU Akta Hasutan DIHAPUSKAN. Jadi denyut nadi rakyat mana yang Najib dengar ??. Malah Timbalan Presiden merangkap Timbalan Perdana pun tidak bersetuju dimansuhkan. Adakah Najib hanya mendengar pandangan punasihat pemandu disekeliling nya saja atau mendengar denyut nadi Pakatan Rakyat, rakyat juga kan.

2) TPPA. Mustahil tidak ada keburukannya, Amerika tidak pernah menghormati apa saja perjanjian yang telah dipersetujui. Telah banyak terjadi bahawa pihak Amerika melangar perjanjian. Didalam isu ini pula sudah pasti ada jerat yang telah terpasang untuk memerangkap Malaysia.

3) Yang lelain tu malas nak komen, takut terkeluar ayat yang tidak sedap dibaca pula.

4) PAU akan berlangsung, sudah pasti ada pak menteri yang kononya nak jadi wira Melayu, nak mempertahankan Islam di atas pentas. Bila abis je PAU, terus jadi melayu layu, terus jadi islam liberal.

No comments:

Post a Comment