bis

bis

penguna bijak

penguna bijak

08 December 2013

BERAKHIRNYA PAU 2013 DAN BANJIR YANG MELANDA


Berakhir sudah Perhimpunan Agung UMNO 2013. Najib juga menggariskan 3 perkara utama iaitu Agama Islam, Ekonomi Bumiputera dan Transformasi.

Diharap apa yang digariskan oleh Najib dapat dilaksanakan dengan sempurna, jangan hanya berkokok diatas pentas saja. Lebihkan bumiputera yang telah memberi banyak undi kepada UMNO dan Barisan Nasional. Untuk piliharan raya umum akan datang dan juga sekiranya ada pilihan raya kecil, tidak perlu lagi memeberi makan kepada kaum cina yang tidak pun memberi sokongan kepada Barisan Nasional.

Seeloknya dana yang ada disimpan untuk kegunaan kecemasan seperti yang berlaku sekarang, negeri pantai timur dan juga Johor dilanda banjir. Bukankah dana tersebut sedikit sebanyak boleh membantu meringankan beban rakyat. Kalau tidak pun dari dibelanjakan makanan kepada yang tidak membantu kerajaan, kan bagus dibelanjakan dengan membeli barangan asas untuk memasak.

Beli dan simpanlah makanan didalam tin yang lain selain dari sardin sahaja, kerana makanan didalam tin boleh kekal lama. Begitu juga dibelanjakan keatas khemah untuk keselesaan mangsa banjir. Kita sebuah negara Islam, ramai mangsa banjir beragama Islam. Jadi sekiranya diberi khemah, anak dara nak tidur pun selesa tidak takut diperhatikan, si ibu hendak menyusukan anak pun selesa tidak takut dijeling, mereka ingin menukar pakain pun senang.

Hanya Islam ASWJ saja yang dibenarkan di Malaysia, maka segera la mengambil tindakan kepada mana - mana penganut ajaran lain terutama Syiah yang memang terbukti kesesatannya.

 Contoh penganut syiah yang sesat
 
UMNO perlu berubah, begitu juga dengan bantuan mangsa banjir. Diharap untuk tahun hadapan dapatla kiranya diberi khemah kepada mangsa banjir dari hanya diberikan tikar saja.

Tahniah kepada UMNO kerana Berani Berubah, diharap Berubah Benar.
Takziah kepada mangsa banjir, diharap bersabar dengan ujian kali ini.

No comments:

Post a Comment