bis

bis

penguna bijak

penguna bijak

02 January 2010

ALLAH hanya untuk ISLAM

walaupun saya tidak banyak ilmu agama tapi saya memang 100% tidak dapat menerima keputusan mahkamah yang membenarkan HERALD TRIBUNE mengunakan perkataan ALLAH,.. Semasa saya di luar negara telah banyak kali saya membaca risalah tentang agama kristian, bukan untuk menerima tetapi sekadar ingin mengetahui pembohongan di dalam agama mereka. Memang ada risalah yang menyatakan tuhan itu ALLAH tetapi mereka tidak mengakuinya, sebaliknya menyatakan yesus itu anak tuhan dan perlu di sembah, jadi untuk apa mereka menggunakan nama ALLAH, mereka tiada hak kerena bagi mereka yesus itulah tuhan mereka, ini semua adalah untuk mengaburi bagi mereka yang tidak tahu agama supaya mereka dapat meyakikan bahawa tuhan ISLAM dan kristian sama iaitu ALLAH. Tetapi ada ke mereka mengakuinya di dalam bible, yang saya tahu tiada dan bible sekarang pun telah baanyak di ubah bukannya kitab injil yang asli, hanya kitab suci AL - QURAN sahaja yang tidak di ubah walau sekelumit.

Tapi yang peliknya mana perginya alim ulama ??. Kenapa berdiam diri saja (setakat ini). Padahal yang beragama kristian tidak la ramai mana pun, sekelumit sahaja.

Hal seperti ini lah sepatutnya nik aziz meminta agar pengikutnya berdoa supaya mereka - mereka ini tidak mempermainkan AGAMA ISLAM bukanya berdoa kepada orang yang sesama agama supaya di timpa musibah..  

No comments:

Post a Comment