bis

bis

penguna bijak

penguna bijak

29 March 2015

INILAH WARGA NEGARA MALAYSIA


Habis diborongnya kerana tidak memahami perlaksanaa sebenar GST. Tauke jugak yang untung kerana rakyat Malaysia memang mudah ditipu mendengar cakap orang yang bukan pakar dari menerima cakap orang yang pakar dan sah.



Kenapa Al-Ikhsan dan pasaraya Mydin boleh promosi macam gini ??. Kerena mereka jujur dalam perniagaan, bukannya seperti tauke sepet kulop yang tamak haluba, bila ada peluang untuk menipu dan membohong memang tidak akan dilepaskan. Orang Malaysia pun memang suka kena tipu.


Ini pun salah satu cara mahu menipu dan menggelirukan rakyat. Mana yang kurang cerdik akan percaya bulat - bulat. Nanti kerajaan jugak yang disalahkan.


Bagaiman pula Domino boleh mengumumkan akan menurunkan harga atau sama harganya sebelum dan selepas pelaksanaan GST ??. Kerana mereka jujur dan tidak mahu menggelirukan rakyat. Mereka tidak mahu mempolitikkan isu GST ini.


Lagi satu isu top up. Bukankah selama ini top up yang kita beli memang sudah dikenakan cukai yang jumlah nya 6%. Bila GST dilaksanakan, cukai yang dikenakan juga 6%, jadi dimana pula harga top up akan naik. Jangan mudah tertipu, kita perlu gunakan hak kita 3M Memilih, Melapor, Memboikot.

No comments:

Post a Comment