bis

bis

penguna bijak

penguna bijak

21 August 2013

5 PENJENAYAH DITEMBAK MATI, POLIS DIPERTIKAIKAN

Inilah tahap pemikiran yang baggang dan bebal

Bila jenayah banyak, berlaku pembunuhan, tembak menembak. Kesalahan diletakan pada bahu polis 100%. Namun bila polis mula bertindak, menembak mati penjenayah, pun disalahkan polis juga. Bermacam cacian dan kejian yang dilemparkan. Menunjukkan yang tahap pemikiran mereka berada didalam tempurung

Apa masalahnya jika tiada seorang pun anggota polis yang tidak terkena tembakan. Mungkin semasa serbuan mereka memakai pakaian kalis peluru, jika tidak pun bukankah anggota polis kita terlatih dalam menggendalikan senjata dan juga mahir dalam melakukan serbuan. Mereka memang dilatih untuk menghadapi situasi sedemikian. Namun bagi penjenayah, sudah pastinya mereka tidak terlatih dan hanya pandai menggunakan senjata, main tembak saje. Ini bukan filem setem dimana anggota polis menembak penjenayah yang tidak bersembunyi pun tidak kena.

Semasa serbuan, penjenayah yang ada memang bangsa india. Dah tentulah yang mati kena tembak bangsa tersebut. Takkan la bangsa lain pulak. Apa punya tahap pemikiran la macam gini. Semakin maju makin banyak pulak yang banggang dan bebal tidak boleh berfikir dengan waras sesuatu perkara. Penjenayah ini dari geng 04 yang memang kesemuanya berbangsa india.
 
 





Tahniah PDRM, hapuskan semua penjenayah di bumi Malaysia.

No comments:

Post a Comment