bis

bis

penguna bijak

penguna bijak

03 August 2013

ADAKAH AH JIB GOR AKAN DITENTANG PADA PAU 2013 NANTI ?

Adakah benar perkara ini akan berlaku ??. Baguskah untuk UMNO dan BN ??.

Kita perlukan pemimpin yang mempunyai jati diri Melayu yang kental, bukannya pemimpin yang seolah malu mahu mengaku yang dirinya Melayu sehinggakan kerana ingin menarik undi kaum lain sanggup diubah namanya ke sebutan bukan Melayu. Bukankah ini sudah membuktikan yang pemimpin itu tidak mempunyai jati diri, kenapa perlu malu dengan nama yang telah diberikan oleh kedua orang tua. Malukah dengan nama Melayunya ??.

Kita perlukan pemimpin yang berani mempertahankan tindakannya, bukannya pemimpin yang berani mencium keris tetapi kemudiannya meminta maaf atas tindakan yang keMelayuannya itu. Ini juga membuktikan yang pemimpin tersebut tidak mempunyai jati diri yang kental. Malukah dengan adat bangsa Melayunya ??.

Kita perlukan pemimpin yang lantang, yang mempunyai idea yang bernas, yang mempunyai keputusan untuk kebaikan agama, bangsa dan negaranya, bukannya hanya sekadar mangharapkan penasihat disekililingnya dan menuruti apa saja kata penasihat tersebut. Adakah pemimpin ini mempunyai jati diri ??.

Diharap pada pemimpin yang tidak mempunyai jati diri ke Melayuannya akan kalah pada PAU 2013 nanti (itupun jika ada pertandingan la). Macam mana ingin memimpin parti Melayu, memperkasakan bangsa Melayu jika pemimpin tersebut malu pada bangsanya sendiri ??.

Ulasan menarik beberapa blog menggenai PAU dan Ah Jib Gor

* Bila Ah Jib Gor nak nasihat supaya Rosmah bertudung ?. Takan isteri sendiri pun tak mampu nak dinasihati ?.
* Raya dah dekat, Ah Jib Gor tak nak ke wat iklan hari raya ?. Sambil anyam ketupat ke ?, kacau dodol ke ?, bakar lemang ke ?. Masa tahun baru cina bleh plak ye.

No comments:

Post a Comment